Geland - Reisverslag uit Cibubur, Indonesië van rebeccauntung - WaarBenJij.nu Geland - Reisverslag uit Cibubur, Indonesië van rebeccauntung - WaarBenJij.nu

Geland

Door: Rebecca

02 Januari 2008 | Indonesië, Cibubur

Hallo Allemaal!

Veilig aangekomen!
We hadden alleen s'avonds kip op van een mannetje dat langs de deuren kwam en we waren de dag erna beide ziek!
Untung diaree en ik diareee en heel veel spugen. Welkom in Indonesie.. de kip was erg oud. Untung heeft een vriend dichtbij wonen en zijn vrouw is dokter dus zij heeft untung een paar pillen meegegeven en na een paar uur ging het weer wat beter. De hele dag verder geslapen.
Het huisje is erg leuk. Wel wat klein ( 2 slaapkamers) maar de buurt is erg leuk.
Er is security 24 uur per dag en zwembad (nog niet open) en de vuilnis wordt opgehaald. Het is een real estate area dus alle huizen zijn ongeveer 3 jaar oud en er wordt nog steeds gebouwd.
Op 31 december werden we uitgenodigd voor het buurtfeest vanaf 19.00 uur. Erg leuk. Veel muziek, eten, drinken ( geen alcohol!!) en vuurwerk. Maar we hebben ook 1.5 uur zonder electricteit gezeten en af en toe stort regende het een half uurtje en daarna ging het feest weer verder. Al met al erg gezellig en ik ken meteen de hele buurt! Er wonen allemaal 2 verdieners om ons heen, met auto en een meisje in de huishouding. Wij zijn de enige zonder wekster ( en baan!!).
Verder zijn we erg druk met spullen kopen. We hebben gisteren een bankstel besteld en een zit hoek voor de gasten en vandaag voor de rest van de meubels op pad geweest. We hebben iets andere wensen dan wat ze hebben dus nu moeten we de maker ontmoeten en dan gaat hij kijken of hij alles van hetzelfde materiaal kan maken. Ik had allerlei plaatjes uit NL meegenomen en hier maken ze gewoon een kopietje!Zelf kleur en materiaal kiezen en klaar is kees ( na 2 weken). Verder schoenenkastje, spullen voor keuken, badkamer spuleln etc. Erg veel werk, veel denken, veel wikken en wegen maar wel leuk.
WE hebben net boodschappen gedaan en ik ga zometeen voor het eerst hier koken in de "keuken" (stelt niet zoveel voor).
Verder wilde ik jullie vanuit een regenachtig Indonesie het beste voor 2008 wensen en tot mails, bels, schrijfs!

Liefs Rebecca

• 02 Januari 2008 - 13:07

Mam:

he meissie
    wat een gedoe met die overjarige kip, maar ja, dat doe je ook niet meer, Wel lekker dat je op zo'n manier de hele buurt hebt leren kennen, en zij jouw. Ik heb effe pauze, ben de ramen aan het lappen en langzaam wat kerst spullen naar boven doen ( nee nog niet alles hoor )gisteren begonnen in mijn nieuwe baan, nou ...dat is niet het vak waar ik voor gestudeerd heb, dus ben aan het denken wat ik nu moet, als dit niet blijft bevallen nou meisje, hou de inhoud van je maag binnen dikke kus. mam.

• 02 Januari 2008 - 14:15

Bettina:

He Rebecca
    Goh, wat een verrassing, wist niet dat je zo ver zat, en schijnbaar nog permanent ook. Wel jammer dat je niet verwelkomt werd met een verse kip, of nog beter 'Zwarte Kip' (advokaatje). Ja. ja lach maar, maar zwarte kip bleek het beste medicijn te zijn voor onze hond Joy tegen de vuurwerk angst! Ze stond bijna giechelend te kijken naar de vuurpeilen etc.

Maar goed, ik wens jullie al het goeds toe, dat jullie een fijn 2008 zullen hebben, met mooie dingen, lachen en een goede gezondheid.
    Liefs
    Bettina

• 02 Januari 2008 - 14:40

Anja Schut:

Lieve Rebecca en Untung,
    ook voor jullie de beste wensen. Meteen een gezellig welkom zo met die kip....
    Leuk zo'n nieuwjaarsborrel! Ook wij hebben enige tijd zonder stroom gezeten oudejaarsavond ( verlengsnoer was overbelast) .
    Suc6 met het kopen van alle spullen en tot mails,
    liefs anja

• 02 Januari 2008 - 16:04

Myrthe:

Hey Rebecca!

Klinkt wel allemaal spannend hoor! Wow (en nog 15 keer :o) Ik wens jullie het allerbeste voor 2008 en ik blijf natuurlijk je updates volgen.

Tot hoors.

Dikke kus,

Myrthe

• 02 Januari 2008 - 16:13

Opa En Oma :

Hoy Rebecca en Untung ook van ons een heel voorspoedig en gezond en vredig 2008 Kook maar lekker zelf dan weet je wat je eet Sukses met al jullie ondernemingen en verdere plannen en veel lieve groeten van ons houdoe

• 02 Januari 2008 - 16:44

RENE EN JOHN :

hOI REBECCA EN UNTUNG ,
    GELUKKIG NIEUWJAAR EN VAN HARTE ALLE GOEDS VOOR 2008 . WAT ZIJN DIE INDONESIERS TOCH HEERLIJKE MENSEN NA 3 MAANDEN MET ZE GEWERKT TE HEBBEN .VLIEG VRIJDAG WEER TERUG NAAR DE NOORDAM (VOOR 3 WEKEN ) (CARIEBIEN )
    HEB 1 GOED VOORNEMEN VOOR 2008
    ÖP DE KOFFIE BIJ REBECCA EN UNTUNG IN INDONESIE . HOOP DAT JULLIE EEN FIJNE TIJD TEGEMOED GAAN . VEEL LIEFS
    JOHN EN RENE .XXX

• 02 Januari 2008 - 18:23

Debby:

Hee lieve Beks,

Klinkt als een super begin. Eerst alles eruit kotsen....ben je weer helemaal "schoon" van binnen en dan gaan met die banaan!! Maarrrrr....je komt er wel weer!! Je hebt in ieder geval al genoeg te doen met de inrichting van je nieuwe paleisje. Ik ben errug benieuwd en wens jullie al het geluk, liefde en gezondheid voor 2008! Sterkte ennuhhh...
    wat heb je met die haar speldjes van je bruiloft gedaan!! ;-)

Dikke kus,
    Debster

• 02 Januari 2008 - 18:36

Caroline:

hi rebecca, ben je naar indonesie verhuisd?? Wow jij begint je 2008 dus aan de andere kant van de wereld. Ben benieuwd naar de rest van je verhalen, succes met je leven opbouwen daar en natuurlijk wens ik jullie een heel gelukkig 2008. x caroline

• 02 Januari 2008 - 19:42

Wilma:

gelukkig dat je er snel weer bovenopwas na die kip, jullie allebei een heeel gelukkig 2008.heel veel groetjes aan Untung xxx

• 02 Januari 2008 - 19:58

Renate:

Hey Rebecca

Allereerst de beste wensen voor jou en untung in 2008 ! En hopen op betere kip.
    En heel veel woonplezier, Klinkt als melrose place !

Nou ja aan elk nadeel zit een voordeel zeggen we maar de caloriën zijn er dubbel uit.

Waar zit je in Indonesië ?
    Ben niet nieuwsgierig hoor.

Groetjes Renate
    Enne alvast gefeliciteerd want volgens mij is dat ook binnen kort 31 jaar !

• 02 Januari 2008 - 21:10

Els/hans:

Een romantisch begin voor jullie.
    Hoop dat alle narigheid er uit gespuugd is. Een goed 2008 maar vooral gezond.
    Dikke knuf van ons

• 03 Januari 2008 - 12:41

Marleen:

Dear both,

Hope you are both feeling healthy again, not a good start but at least it can get only better from now on!

Best wishes for both of you from Holland, I had a great party, to little sleep.... still recoverig.

Looking forward to some pictures of the place with the new furniture :-)!

Take it easy, lots of love,

Marleen

• 03 Januari 2008 - 21:08

Henk En Meta:

Hee Niggie en Untung!

Heel veel geluk, gezondheid en liefde in 2008!!!

Wat een verhaal weer..
    Nog effe paar keer zoiets "proeven" en je maagje en darmen zijn er aan gewend (hopen we!) ;-)

Wat is het tijdsverschil daar ook al weer? (ik smste je op je NL nummer, maar was ff vergeten dat het best nog wel eens laat had kunnen zijn..)

Nou, tot schrijfs, horens, mails, sms, fax, flessenpost!

Dikke kus ons..

• 04 Januari 2008 - 20:34

Naomi:

Dear Cecca und Untung...

Nice to have this site...I can really éxperience'all your new adventures.. would be nice to see some pictures though...I hope you liked the little book we gave you and that untung his jb interview will go fine...best luck and thinking of you...Naomi

• 04 Januari 2008 - 22:37

Marieke:

Hey meis
    Jij en Untung ook een heel gelukkig 2008 gewenst! Je avontuur begon goed zeg, bleh, ouwe kip, haha. Maar ben blij dat het nu goed met je gaat. Leuk dat je nu toch werkelijk je leventje kan gaan opbouwen en je huis kan inrichten. Ben erg nieuwsgierig, plaats je ook een keer een foto van jullie huisje op deze site.
    Nou meis dikke zoen uit Hengelo en tot mails Marieke

• 05 Januari 2008 - 12:52

Raymond Ankersmit:

Hey Rebecca,

Blij om te horen dat het goed gaat met jullie, na de minder goede (weer)berichten die ons de laatste weken vanaf Java bereikten. Dus de volgende keer toch maar naar de McDonald's? Ik zie dat die bij jullie ook is, bij het meer. Hahaha. In ieder geval: a very happy and healthy new year to you both and I hope the job hunting works out!

groetjes Raymond XXX

• 06 Januari 2008 - 11:17

Seef En Jans:

Hey Beksie en Untung,

De allerbeste wensen voor 2008!!!

Mooi verhaal voor de eerste week!!! Ik hoop dat de kip toch wat beter zal vallen dan die eerste dag....
    Komen er ook snel wat pics van jullie huisje op internet te staan???
    Hier gaat ie lekker, O&N was gezellie. Bij ons was er wel de nodige hoeveelheid champagne, (stond nog net niet te tollen op mn benen). Nu de feestdagen weer achter ons, en eindelijk weer een beetje normale weken. Vind ik niet zo erg, weer ff wat rust in de tent.
    Ons huissie in IJsselstein begint nu echt in een afrondende fase te komen. Ik ben een rookkamer aan het opbouwen voor een fijn sigaartje en een goed glas whisky of cognac. Heb al allemaal vette spullen op Marktplaats gekocht (Chesterfield stoelen, antieke vitrinekast, oude staande asbak etc etc.) Ziet er heel gaaf uit!

Nou geniet met volle teugen van elkaar. Veel succes met alle zaken om het huis op orde te krijgen!

Dikke kus voor jou en Untung,

Erik en Janneke